Powered By Beeps Studio © 2019

DIGITAL MARKETING

Digital Marketing is concerned with promoting the final content through various digital medium. While a strong marketing strategy is essential in attracting significant numbers of people to view it, there is also a great deal of marketing nous in driving the film through its lengthy gestation process.

The majority of work done by a marketing department takes place from post-production and beyond as the film races towards its release. A consideration for the marketing, however, can be applied effectively at almost any point in a film’s creation. Interest in a project can be exploited from its inception and paying attention to marketing early can reap rewards later.

Film-makers also have to market themselves and their film in order to push a film through the many steps towards a theatrical release – the Producer must persuade investors why they should hand over their money for example.

Those working in the marketing department oversee all material and communications targeting the audience. This includes the ‘stills’ (pictures taken, usually during production, of the actors and crew to stimulate interest in the project); poster campaign; new media publicity; print and radio advertising; and involvement with creating the trailers for the film.

DIGITAL MARKETING

डिजिटल विपणन विभिन्न डिजिटल माध्यम के माध्यम से अंतिम सामग्री को बढ़ावा देने के साथ संबंध है। एक मजबूत विपणन रणनीति यह देखने के लिए लोगों की बड़ी संख्या को आकर्षित करने में आवश्यक है, वहाँ भी अपने लंबी प्रक्रिया के माध्यम से गर्भ फिल्म ड्राइविंग में विपणन मन का एक बड़ा सौदा है। काम एक विपणन विभाग द्वारा किया जाता है के बहुमत के बाद उत्पादन से परे और अपनी रिहाई की दिशा में फिल्म दौड़ के रूप में जगह लेता है।

 

विपणन के लिए एक विचार है, तथापि, प्रभावी ढंग से लगभग किसी भी बिंदु पर एक फिल्म के निर्माण में लागू किया जा सकता है। एक परियोजना में ब्याज अपनी स्थापना के समय से शोषण किया जा सकता है और विपणन के लिए ध्यान दे जल्दी बाद में पुरस्कार काटना कर सकते हैं। निर्माता क्यों वे उदाहरण के लिए अपने पैसे को सौंपने चाहिए निवेशकों के लिए राजी करना चाहिए - फिल्म निर्माताओं को भी खुद को और अपनी फिल्म के क्रम में एक नाटकीय रिहाई की दिशा में कई कदम के माध्यम से एक फिल्म को पुश करने के लिए बाजार में है।

 

विपणन विभाग में काम करने वालों के लिए सभी सामग्री और दर्शकों को लक्षित संचार की निगरानी। यह 'चित्र' (चित्र, लिया आमतौर पर उत्पादन के दौरान, अभिनेताओं और चालक दल की परियोजना में रुचि को प्रोत्साहित करने के लिए) शामिल हैं; पोस्टर अभियान; नए मीडिया प्रचार; प्रिंट और रेडियो विज्ञापन; और फिल्म के ट्रेलर में बनाने के साथ भागीदारी।